Jumat, 13 Januari 2017

Bawa Syurga Ke Hatimu , maka ....

Bawa Syurga ke Hatimu Maka ....
#innuriinspirasi #innuriquotes
Bawalah syurga ke hatimu , maka syurga akan turun dalam kehidupanmu.

Kemarin aku tulis sebuah pertanyaan 'Tinggal di manakah kamu?'. Ada pertanyaan lagi 'Ingin tinggal di manakah kamu ?' Bila ingin tinggal di syurga , jangan tunggu nanti, 'turunkan' saja syurgamu sekarang. Hmmm .... Syurga itu diberikan Allah karena rahmatNya (kasih sayangNya), bukan karena amalan manusia. Maka nomor satunya adalah memelihara rasa kasih sayang di hati pada semua orang tanpa kecuali. Termasuk pada orang yang memusuhi kita , caranya dengan memaafkan , mendoakan dan menjauhi.

Amalkan ciri-ciri penduduk syurga yang tersebut di al quran dan hadits. Diantaranya disana dihapus rasa benci dan permusuhan. Jadi hapus itu dari hatimu sekarang juga , jangan ditunda lagi. Disana juga tidak ada perkataan yang sia-sia , apalagi kata-kata kotor, dusta , fitnah, gosip , dll. Jadi mulai bicara yang baik- baik saja dan bermanfaat. Boleh bersenda gurau bila itu untuk  menyenangkan orang lain dan merekatkan hubungan.
Penduduk syurga selalu mengucap puji-pujian kepada Allah . Jadi mulai banyak  bersyukurlah sekarang. Hentikan keluh kesah itu ya.
Disana tidak ada kesedihan , rasa khawatir dan duka cita. Jadi bila merasakan sedih , segera ingat Allah dan kembali ke 'habitat' syurgamu. Berbahagialah selalu.
Disana segala keinginan selalu terpenuhi. Maka hidupkan perasaan itu sekarang , pandai pandailah merasa bahwa segala keinginanmu tlah terpenuhi semua walau masih punya keinginan yang belum terwujud. Sulit ? Iya .... hahaha.

Kebahagiaan tertinggi di syurga adalah saat melihat wajah Allah. Maka pertemuan dengan Allah saat shalat adalah saat yang begitu kita nantikan dan paling membahagiakan yang lebih bahagia daripada bertemu kekasih.

Jangan lupa amalkan taqwa di surat Ali Imran 133 -135 ya,.karena yang bisa mengakses syurga adalah orang-orang yang bertaqwa.
Penduduk syurga itu berteman dengan penduduk syurga juga. Jadi bila ada teman atau grup yang disitu ditebar kebencian , rasa khawatir dan ketakutan ,  fitnah , dll , hapus saja. Cari teman atau grup yang menebarkan semangat kasih sayang dan rasa optimisme.

Salam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar